• Billig fragt fra 39kr, Gratis over 500 kr.
  • Gratis ombytning i 30 dage
  • Levering: 1-2 hverdage
  • Kundeservice: +45 3070 6192 man-fre 8:30-16:00

Bolt Action

Fra Blitzkrieg til Nordafrika, fra den russiske front til D-Day, Bolt Action giver DIG i kommandoen over de mest brutale og berømte slag i Anden Verdenskrig. En samling af tusindvis af produkter dedikeret til WWII action! Saml og mal dine modige mænd og pansrede kampvogne, sæt dem på en tabletop-slagmark, og brug al din strategi, list og held til at besejre din modstander.

Nederst på siden kan du læse mere om indholdet af denne kategori.

Mere om Bolt Action

Hvad er Bolt Action?

Bolt Action er et figurspil med fokus på 2. Verdenskrig, hvor du og en modstander samler, maler og spiller med hver jeres hær. Spillet har et enkelt regelsæt, der gør det nemt at lære, men som stadig tilbyder nok kompleksitet til, at udvikle spændende strategier. Med Bolt Action kan du genskabe de vigtigste kampe under 2. Verdenskrig med spillets scenarie- og kampagnebøger, eller du kan skabe dine egne slag. I videoen herunder, kan du få et overblik over de mest grundlæggende regler i Bolt Action.


Random Activation

Spillet benytter såkaldt ”Random Activation” til at bestemme, hvilken rækkefølge spillerne får lov at styre deres tropper. Det vi sige at spillerne, får lov til at aktivere deres tropper i en tilfældig rækkefølge, hvilket bestemmes ud fra deres Order Dice.

Order dice er specielle terninger, som trækkes op fra en dice bag. Hver spiller har sin egen farve af terninger og et antal af terninger, der svarer til antallet af forskellige enheder, de har på slagmarken. Hvis en spillers terning trækkes fra posen, er det altså vedkommende, der får lov til at aktivere en af sine enheder – herefter trækkes en ny terning fra posen osv. Det er altså muligt for én spiller at aktivere alle sine tropper, før modstanderen får lov til at aktivere nogen af deres. En runde i Bolt Action varer indtil alle terninger i posen er blevet trukket. Herefter lægges de alle tilbage i posen og en ny runde begynder.

Order Dice

Disse 6-sidede terninger har specielle ordre på hver side. Disse er listet herunder og når en terning trækkes fra posen, kan ejermanden selv bestemme, hvilken ordre der skal bruges, samt hvilken enhed, der skal udføre ordren. 

  • Fire - Skyd uden negative modifiers, men uden mulighed for at bevæge sig.
  • Advance - Bevæge sig og så skyde.
  • Run - Bevæg sig dobbelt sig langt som normalt, men uden mulighed for at skyde.
  • Ambush - Ingen bevægelse eller skud, men vent på Opportunity Fire
  • Rally - Ingen bevægelse eller skud, men D6+1 pin markers (se afsnittet om pin markers længere nede).
  • Down - Ingen bevægelse eller skud, men modstanderen har -2 til at ramme denne enhed.

Kamp

For at bestemme, hvorvidt en enhed rammer modstanderen med deres skydevåben, slår man et antal 6-sidede terninger – antallet af terninger bestemmes af mængden af tropper i enheden, samt hvilke våben de bærer. Slår man en 3’er eller højere rammer man. Der er dog forskellige faktorer, der kan påvirke resultatet. Bolt Action benytter en række af modifiers til at øge eller sænke sværhedsgraden ved at ramme fjenden. Dette kan eksempelvis være +1 til at ramme, hvis man skyder på klods hold, eller -2 hvis modstanderen er i dækning af stort terræn.

Hvis man rammer modstanderen, tilføjer man en Pin Marker til den ramte enhed. Herefter slår man igen for at se, hvorvidt de ramte tropper dør. Her slå man med et antal terninger tilsvarende mængde af succesfulde skud fra før.


Pin Markers

En vigtig del af Bolt Action er Pin Makers. Dette er små markører, der tilføjes til enheder, når andre skyder på dem (og minimum et skud rammer). Hvis en enhed har en eller flere pin markører på sig, er der en sandsynlighed for, at de ikke udfører deres ordre og selv hvis de gør, er de ikke længere nær så effektive.

Hvis en enhed er pinned skal de rulle to d6’ere for at se, hvorvidt de kan aktiveres. Antallet af pins på enheden skal trækkes fra resultatet og sammenlignes med deres Morale. Det er også sværere at ramme fjenden, hvis en enhed er pinned. Her har man en -1 til at ramme for hver Pin Marker på enheder, der prøver at skyde.

 

Bolt Action Resurser

Du kan finde Bolt Action regel FAQ og andre resurser her.

TILBAGE TIL TOPPEN
x