Gratis returret i 30 dage

42 kr,- fragt, fri over 599 kr,- til pakkeshop

Levering 1 - 2 hverdage

Shadowrun RPG: Sixth World

Nederst på siden kan du læse mere om indholdet af denne kategori.

Mere om Shadowrun: Sixth World

Kan du ikke bestemme dig om, hvorvidt din næste rollespilskampagne skal fokusere på sci-fi eller fantasy? Hvorfor ikke kombinere de to?! Shadowrun : the Sixth World gør netop dette, så nu kan du kaste besværgelser mod dine fjender, mens din sidemand hacker sig vej igennem en megacorporation’s system. I Shadowrun arbejder du i samfundets skygge, i kampen mod de altkontrollerende megacorporations. 

 

I Shadowrun spiller man 'shadowrunners', der er folk som lever på skyggesiden af samfundet, og som med cyberware, trolddom, hacking og andre tricks løser forskellige opgaver, når de er ude på 'runs' i skyggerne. Spillet er generelet gearet til at man skal udføre heists rettet mod en eller flere af verdenens megacorporations. Shadowrun-settingen er unik, både i dens måde at kombinere fantasy og high tech, men også ved at verdenen er 'levende' i den forstand, at gennem de sidste 30 år Shadowrun har eksisteret er tidslinjen tilsvarende fremrykket med 30 år.

Spillets verden: The Sixth World er en alternativ udgave er vores egen verden. De historiske begivenheder i Shadowrun begynder at afvige for vores egne i løbet af det 20. århundrede og kulminerer i 2011, da magi vender tilbage til verden. Meget af Shadowrun er derfor også centreret omkring steder vi kender i dag såsom Seattle, Berlin eller Hong Kong. Disse steder er dog fyldt med neonlys, magi og cybertech i the Sixth World.

Hver spiller tager styringen over en enkelt karakter, som de selv skaber fra bunden og bringer til live i løbet af spillet. Disse karakterer tager herefter ud på ’runs’ i en verden styret af en Game Master, som også agerer alle de personer, monstre m.m. som spillerne støder på. Spillet foregår som en slags verbalt improviseret skuespil, hvor spillerne og game Masteren sammen skaber en historie. Regelsystemet i Sixth World anvender 6-sidede terninger, og man opbygger terningpuljer via udstyr, evner og færdigheder, og med sin pulje skal der rulles flest mulige 5'ere og 6'ere for at opnå de bedste resultater.

 

Megacorporations

The Sixth World er domineret af en række megacorporations. Disse sætter agendaen og styrer med hård hånd, mens folket må lide under firmaernes ambitioner. Systemet er designet til at undertrykke alt og alle, der måtte få en ide om at ændre den nuværende status quo. Den eneste mulighed for at finde lidt frihed, er derfor at leve i skyggerne og bekæmpe systemet udefra. Det er Shadowrunnernes opgave og filosofi.

 

Matrix

I the Sixth World er stort set alt og alle forbundet af et elektronisk netværk kaldet Matrix. Dette system lader ligesindede individer, danne forbindelser på tværs af verden og er en uvurderlig kilde til information. Det er dog også et effektivt værktøj til at skabe splid og adskille folk i grupper, noget som er specielt nyttigt for de magtfulde firmaer.

Matrix kan dog også bruges på andre måder, og nogle individer har lært at manipulere den online verden til deres fordel, mens technomancere kan forme Matrixe som de ønsker med deres blotte tanker.

 

Magi

Det er ikke kun teknologisk dominans der afgør, hvem der sidder på magten. Magi er nemlig vendt tilbage til the Sixth World og både Megacorporations og Shadowrunners, der kan finde ud af at kanaliserer denne mystiske energi prøver at udnytte den til deres fordel. Sammen med magiens opstod også fysiske ændringer blandt befolkningen. Elvere og dværge begyndte pludselig at blive født, mens 10% af befolkningen forvandlede sig til trolde, orkere og andre fantastiske race kaldet metatyper.  

 

Hos Spilforsyningen har vi et stort udvalg af Shadowrun the Sixth World bl.a. regelbøger, kompendier og kampagner eks. Assassins Night! Her kan du også finde specielle Shadowrun terninger eller kortspil med hurtige referencer til våben, køretøjer og droner.