-
Cyberpunk Red - Netrunning Deck (Eng)
98,96 kr109,95 krPris per stk /Ikke tilgængeligMeget lav lagerbeholdning -
Cyberpunk Red RPG: Tales of the Red - Street Stories (Eng)
224,96 kr249,95 krPris per stk /Ikke tilgængeligMeget lav lagerbeholdning -
Cyberpunk Red Essential Dice Set
107,96 kr119,95 krPris per stk /Ikke tilgængeligMeget lav lagerbeholdning -
332,96 kr
369,95 krPris per stk /Ikke tilgængelig -
Cyberpunk Red: Jumpstart Kit (Eng)
179,96 kr199,95 krPris per stk /Ikke tilgængelig
Cyberpunk Red er et dark future science fiction rollespil i cyberpunk genren, hvor I spiller gadesamuraier, konsolcowboys, rockers og andre low-lives, som forsøger at klare sig i en mørk og dystopisk fremtid, hvor cyberware, cyberspace og et ødelagt miljø er en del af hverdagen. I Cyberpunk Red er fremtiden dyster og samfundet styres af nådesløse megacorporations.
Cyberpunk Red er inspireret af Cyberpunk litteratur, der opstod i 1980'erne, især Walter Jon Williams roman "Hardwired". Filmen Bladerunner var også en vigtig inspirationskilde. Rollespillet har fået undertitlen "Red" for at skelne det fra den genre det er opkaldt efter. Fans af videospillet Cyberpunk 2077 vil kunne nikke genkendende til flere af spillets elementer og karakterer, da de begge finder sted i samme verden. Kronologisk foregår Cyberpunk Red ca. 30 år før begivenhederne i videospillet.
De gennemgående træk i cyberpunk genren, er at vi befinder os i en dystopisk fremtid, hvor den reelle magt nu ligger hos gigantiske megacorporations der, hævet over loven, hensynsløst gør hvad som helst for profit. Udpining af planeten, slum og ekstrem fourening er dagligdag.
Menneskene i cyberpunk har også taget cybernetisk teknologi til sig, og de fleste har modificerede kroppe i større eller mindre omfang. De såkaldte gadesamuraier har massive cybernetiske opgraderinger, som mekaniske lemmer, indbyggede våben eller cybernetisk forbedrede sanser. Andre har måske bare et plug in, så de kan interface direkte med Nettet.
Konflikten i Cyberpunk er generelt mellem megacorporations og samfundets laveste afskum. En tilbagevendende type mission er at hacke, røve eller på anden vis underminere de magtfulde virksomheder. Nettet er præsenteret som en Matrix-agtig virtual reality verden, hvor brugerne navigerer rundt i repræsentationer af fysiske rum.
I Cyberpunk Red styrer hver spiller en enkelt karakter igennem en verden kontrolleret en Game Master. Spillet foregår som en slags verbalt improviseret skuespil, hvor spillere og Game Master sammen bygger en historie med spillernes karakterer i hovedrollerne. Det er Game Masterens rolle at forklare spillerne, hvad de ser og oplever, mens spillerne så fortæller, hvordan deres karakterer reagerer. Game Masteren styrer også spillets skurke og fjender, men dette er ikke ensbetydende med at spillere og game Master er i mod hinanden.
Kamp
Kampsystemet i Cyberpunk Red er kendetegnet ved realisme og høj dødelighed. Modsat mange andre rollespil, hvor spillerkaraktererne erhverver sig flere hit points som spillet udvikler sig, og derved kan modstår mere skade - vil karaktererne i Cyberpunk Red generelt ikke forøge den mængde skade de kan modstå. I spillet findes regler for dækning og at bruge folk som skjold.
Netrunning
Et vigtigt aspekt as Cyberpunk Red er cybernetisk hacking, kaldet Netrunning. Når spillerkarakterer "jacker in", oplever de Nettet visualiseret på forskellige måder, som f.eks. et klassisk Dungeons & Dragons dungeon, eller måske en stjernefyldt galakse. I denne udgave af Cyberpunk kan karaktererne Netrunne på farten via Virtuality Goggles, der lader dem skifte mellem den fysiske og virtuelle verden. I tidligere udgaver af Cyberpunk var hackere bundet til et rum, hvor deres udstyr var sat op. Det afspejler både at teknologien har udviklet sig, men også at spillets udviklere har forbedret Netrunning mekanikken for at gøre den mere dynamisk.
Cyberpsykose
Cyberpunk Red foregår i en transhumanistisk fremtid, hvor grænserne for hvad det vil sige at være menneske, konstant bliver bliver skubbet. Erhvervelsen af cyberware - cybervåben og andre implantater, har en menneskelig pris. Hvis en karakter opgraderer sig selv med for mange cybernetiske modifikationer, risiker de at miste Empati-points, som måler hvor let de har ved at relatere til andre mennesker. Et empati niveau på nul, repræsentereret komplet tab af menneskelighed, en tilstand der betegnes som Cyberpsykose. Sker det for en spillerkarakter, bliver figuren i stedet en non-player character, der kontrolleres af Game Masteren.